Go to Top

Oplossingen

Na de intake fase kunnen we de best passende oplossing voor u bepalen. Deze kan bestaan uit management advies, training & workshops, coaching en begeleiding of een combinatie van deze activiteiten. Daarbij zal er steeds aandacht zijn voor de continuïteit en borging van deze activiteiten in de organisatie.


Managementadvies bestaat uit het brainstormen over de veranderende vraag of situatie van de markt en de wijze waarop hierop effectief kan worden ingegaan door de onderneming. Om goed te kunnen inspelen op de behoeften van de klant, wordt een vertaalslag gemaakt naar salesprocessen (klantontwikkeling) en de rol van (sales) management, marketing, productontwikkeling en mogelijke andere afdelingen hierbij.


Training & workshops: Afhankelijk van de behoefte, kan er gekozen worden uit standaardtrainingen en workshops, voor maatwerk of een combinatie van beide. Voor standaardtrainingen en workshops geldt een vast programma, met vastomlijnde inhoud en doelstellingen en een vooraf bepaalde duur en investering. Uiteraard is het mogelijk om trainingen en workshops te vertalen naar uw specifieke situatie, zodat er maatwerk ontstaat. In de praktijk wordt vaak een combinatie van beide overeengekomen.

Voorbeelden van trainingen:

  • Klantgerichtheid
  • Persoonlijke ontwikkeling m.b.v. de LIFO® methode
  • Emotional selling
  • Acquisitie vaardigheden
  • Adviserend verkopen
  • Selling corporate values
  • Situationeel leidinggeven

Voorbeelden van workshops:

  • Argumenteren
  • Omgaan met bezwaren
  • Formuleren van het salesproces
  • Marktbewerking
  • DMU-management

Coaching en begeleiding kunnen tijdelijk worden ingezet om nieuwe vaardigheden en/of processen te implementeren binnen de organisatie.

Voorbeelden van coaching en begeleiding:

  • Salesmanagementcoaching
  • Fieldcoaching en coaching op de werkplek
  • Begeleiding interne workshops

Continuïteit en borging: om de effectiviteit van trainingen en workshops te borgen in de structuur van de onderneming of organisatie, hebben wij een aantal concepten ontwikkeld. Zij dragen bij aan bewustwording en effectiviteit, ook op de langere termijn.

Voorbeelden van continuïteit en borging:

  • Schakelmethode
  • Trainingen, coachen & functioneren
  • Persoonlijk Ontwikkelings Plan (P.O.P).
  • Blended learning 

Geïnteresseerd in wat wij mogelijk voor u kunnen betekenen? Neem contact met ons op.